iPad – nowe podejście do tabletu
Wiemy doskonale, że tablety zrobiły sporą karierę i są przez miliony ludzi na świecie używane równie chętnie jak laptopy, a w pewnych sytuacjach sprawdzają się znacznie lepiej.
Przede wszystkim są małe i lekkie, można je przenosić w dowolne miejsce, a podstawowe funkcje komunikacyjne, multimedialne i biurowe czynią je urządzeniami przydatnymi w rozmaitych okolicznościach.
Także firma Apple postanowiła zrobić coś w tej materii i zaproponowała konsumentom na całym świecie iPada – tablet, który zmienił postrzeganie sprzętu tego rodzaju.
Przede wszystkim na pokładzie urządzenia znalazła się wersja systemu iOS, czyli autorskiego systemu operacyjnego stworzonego przez inżynierów Apple na potrzeby sprzętu mobilnego.
Lekki i nowoczesny tablet z dotykowym ekranem o przekątnej 9,7 cala okazał się hitem sprzedażowym – najpierw w USA, gdzie w 80 dni od premiery sprzedano 3 miliony sztuk.
Później iPad zaczął zyskiwać uznanie na rynku europejskim, w tym polskim, gdzie swoją premierę miał 30 listopada 2010 roku.
www.ipa3.org